Paris revoir bientôt. Grands week-ends avec adina. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Poel - WaarBenJij.nu Paris revoir bientôt. Grands week-ends avec adina. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Poel - WaarBenJij.nu

Paris revoir bientôt. Grands week-ends avec adina.

Door: Sanne van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Januari 2015 | Frankrijk, Parijs

Op 30 januari ging ik een weekendje richting Parijs omdat Adina daar Frans studeerde. Het begon op een natte, gladde en glibberige avond vanaf Amsterdam Sloterdijk. Ik stapte om 23:00 op de bus. De zou er ongeveer 7 uur over doen om in Parijs te komen en dit klopte. Omstreeks 5:30 kwam ik aan in Parijs en begon mijn zoektocht naar Adina. Na 10 minuten zoeken vonden we elkaar en waren we allebei superblij! Een dikke knuffel en het was alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien!

Na het wederzien gingen we de metro in richting het huis waar Adina woonde bij een echte Parisien. Zo cool! In een hoge flat (zonder lift) op 7 hoog met uitzicht over Parijs. Er waren superveel militairen op de weg erheen! We besloten eerst nog even te slapen alvorens de stad in te gaan, Omstreeks 10:00 werden we weer wakker en gingen we ontbijten. Vervolgens gingen we de stad in op zoek naar croissantjes en verse jus. Dit was echt genieten en heerlijk! Vervolgens gingen we richting Avenue des Champs-Élysées. Een must natuurlijk, prachtige winkels met mooie kleding, sieraden en tassen! We keken onze ogen uit. Adina was hier al bijna 3 maanden maar had nog geen toeristische dingen gedaan. We gingen nog even langs haar school om haar certificaat op te halen, hierna gingen we richting het Louvre. Uiteraard begon het keihard te sneeuwen toen we in de rij stonden... we mochten er gratis in!(SUPER) en gingen op zoek naar de Mona Lisa (wat is dat ding lastig te vinden!) omdat we dachten dat we hem niet konden zien gingen we even met een replica ervan op de foto (gekkigheid!) toen we uiteindelijk bij de Mona Lisa waren dacht ik: WHUT... wat is die klein! Het was wel rustig dus we konden met mevrouw op de foto!

Na het Louvre besloten we wat te gaan eten in een echt Frans restaurant alvorens terug te gaan naar onze flat in Parijs (ZO COOL...) Ik zal het flatje proberen te beschrijven... het was ontzettend klein met twee kleine slaapkamer, mini woonkamer (waar de host-mom sliep) en mini badkamer, wc en keuken. Dat alles was denk ik niet groter dan onze woonkamer beneden. Maar onwijs leuk ingericht, heel modebewust en chique. Verder hebben we die hele avond bijgeklets, gelachen en het onwijs naar ons zin gehad.

De tweede dag bestond voornamelijk uit winkelen en bijkletsen en nog meer bijkletsen en natuurlijk... nog meer kletsen. Ook hebben we de arc de triomph, Basilique du Sacré-Cœur, Place de la Concorde en Notre Dame gezien! Dit kon ik Adina allemaal laten zien, wat gaaf was. Ze kon mij de niet bekende stukken laten zien en ik haar de juist bekende plekken. We moesten er erg om lachen. S' avonds aten we heerlijke sushi en hebben we nog meer gekletst. We wilde gaan stappen maar Adina zei dat het niet zo boeiend was en heel erg druk en duur. We besloten dus een flesje 43 te halen en ananassap en naar de Eiffeltoren te gaan. We hebben hier heerlijk gekletst en een drankje gedronken. Er waren geen toeristen en we hadden de Eiffeltoren helemaal voor ons zelf heel gaaf!

Hierna moesten we ons haasten naar huis anders zouden we de laatste metro missen! Eenmaal thuis nog wat gekletst en toen zijn we gaan slapen. De dag erna zou Adina naar huis gaan.

Toen we wakker werden heeft Adina haar spullen gepakt, en zijn we nog even naar de Eiffeltoren gegaan. We vonden dat we de Eiffeltoren eigenlijk moesten beklimmen. Dit hadden we beide nog nooit gedaan. Het uitzicht was prachtig en het wachten viel mee! We hebben hier allebei van genoten.

Hierna zijn we naar huis gegaan, heeft Adina afscheid genomen en zijn we richting het station gegaan. Hierna kwam het afscheid van elkaar. Dit was lastig... maar we beloofden elkaar snel weer te zien!

Na het afscheid had ik nog 6 uur in Parijs, dus ik ben met mijn iPhone oortjes in door Parijs gaan lopen en heb genoten van een mooie avondwandeling langs de Eiffeltoren en Notre dame. Hier heb ik heerlijk rustig gegeten en in mijn beste Frans gepraat met wat mensen. Het Frans kon ik, wonderbaarlijk genoeg, goed verstaan maar ik kon het niet terug spreken. Heel veel woorden lijken op het Spaans. Na het eten was het voor mij ook tijd om richting het station te gaan en de bus terug te nemen naar Nederland. Het was geweldig en ik heb het onwijs gezellig gehad met Adina!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reis avonturen volgen!

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 11079

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 24 Augustus 2016

Málaga 2016

16 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Familievakantie Belgie

30 Januari 2015 - 01 Februari 2015

Nous avons un très bon moment à Paris!

27 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Taalcursus Spaans in Malaga

01 Augustus 2014 - 03 Augustus 2014

Marokko

26 September 2014 - 10 Januari 2014

Centraal Amerika

Landen bezocht: