Hola Amigos! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Sanne Poel - WaarBenJij.nu Hola Amigos! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Sanne Poel - WaarBenJij.nu

Hola Amigos!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Augustus 2014 | Spanje, Málaga

Zo, een Lange tijd niets meer van mij laten horen. Het was een hele drukke en volle week. Met veel school en Spaanse cultuur.

Het is grappig dat ik het Spaans nu kan verstaan maar frustrerend dat het zoeken naar de juiste woorden om terug te praten lastig is. Wel merk ik een verschil!

Deze week hebben we op dinsdag naar de stierengevechten gekeken. Voor mij maar een want het was echt te heavy voor me. Het huilen was mij nader dan het lachen, maar het is cultuur en echt Spaans. Maar 25% van de Spaanse inwoners kijkt er met plezier naar. De Spaanse mensen die ik spreek vinden het zielig voor el torro! Ik was voor de stier, helaas won hij niet.

Op woensdag heb ik met Adina een film gekeken, superleuk op het dakterras met m'n iPad. Ze is echt tof. De film heette: the other woman.

Op donderdag heb ik een lange siësta gehouden, zoals men doet in Spanje om daarna te sporten! Volleybal, ik vind het geweldig. Na het volleyballen zijn Adina en ik gaan douchen, omkleden en de stad in gegaan. Het was een supergezellige en gekke avond! We wonnen met tafelvoetbal van twee jongens die daardoor erg uit het veld geslagen waren, super! Dat had niemand verwacht. Op vrijdag begon om 0:00 het vuurwerk en de la feria. Een supergroot feest in Malaga. We keken het vuurwerk en besloten daarna naar huis te gaan.

Zaterdag gingen we naar de la feria. Wat een cultuur shock! Zoveel mensen, zoveel dansen en muziek en zang. Het leek wel Koningsdag. En dit houdt de hele week stand. Echt bizar. De vrouwen hebben prachtige jurken aan en de mannen nette kleding, maar de jongeren verkleden zich gek. Haha!

Na het eten in het centrum zijn we naar de kermis gegaan, ontzettend groot en onwijs veel mensen op de been, weer veel discotheken. Maar ik was ontzettend moe en door het warme weer en de cultuurschok wilde ik graag naar huis.

Vandaag is weer de la feria, het is minder warm dan gisteren. Ik zou eigenlijk morgen naar huis gaan. Maar ik blijf nog een week langer omdat men zegt dat je een taalniveau stijgt na 4 weken. Laten we dat hopen. Ik wil niet alleen dingen verstaan maar ook kunnen communiceren. Kleine gesprekken kan ik voeren, zoals bestellen in een restaurant, vragen om de rekening, voorstellen, afscheid nemen, vragen hoe het gaat. Vragen om de weg en hoe laat het is. Maar ik wil kleine conversaties kunnen houden!! Dat is van belang voor mijn minor en de communicatie met de kinderen in Honduras. Op 23 augustus kom ik terug.

Nog een paar dagen Spanje voor mij, nog een paar dagen bikkelen maar ook genieten van de prachtige Spaanse cultuur, siësta's en vier a vijf keer per dag eten is geweldig! In Spanje ontbijten ze rond 08:00, daarna hebben ze tussen het ontbijt en lunch in (11:30) een klein tussendoortje, daarna lunch om 13:00, daarna weer een beetje eten bijvoorbeeld tapas tussen 17:00-19:00 en pas tussen 22:00-23:00 avondeten. Zelfs de kinderen zijn nog wakker dan.

Bizar maar prachtig om dit te mogen ervaren, je leert een cultuur en land pas kennen als je er even gewoond hebt.

Tot de volgende blog! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reis avonturen volgen!

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 11078

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 24 Augustus 2016

Málaga 2016

16 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Familievakantie Belgie

30 Januari 2015 - 01 Februari 2015

Nous avons un très bon moment à Paris!

27 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Taalcursus Spaans in Malaga

01 Augustus 2014 - 03 Augustus 2014

Marokko

26 September 2014 - 10 Januari 2014

Centraal Amerika

Landen bezocht: