La feria de Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Sanne Poel - WaarBenJij.nu La feria de Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Sanne Poel - WaarBenJij.nu

La feria de Málaga

Door: Sanne van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Augustus 2016 | Spanje, Málaga

Malaga:

Ja, waar zal ik eens beginnen.. Wat een geweldige stad! Je hebt er alles: zon, zee, strand, lekkere drankjes en goede feestjes!

In 2014 heb ik hier Spaans gestudeerd en er gewoond en dit was echt een geweldige tijd! Heb toen de leukste en gekste dingen meegemaakt. Van stierengevecht tot tapas waar je je vingers bij af kan likken! Mijn taal-school zat toen in Pedregalejo een stadje dichtbij Málaga (ongeveer 4/5 KM). Hier is het een stuk rustiger dan in Málaga centrum en heb je leuke eettentjes en een heerlijk strand. Maar nu even over Malaga.

Momenteel zit ik midden in het centrum, Oasis hostel, prima hostel met een rooftop bar. Helemaal geweldig dus! Ik nu in Málaga voor de derde keer. Samen met twee gezellige vrienden, maar in Málaga maak je zo snel nieuwe vrienden dat alleen reizen ook een optie zou zijn vooral in Augustus.

Elk jaar in augustus vieren de Malagueños la feria de Málaga. Een feest ongeveer 10000 keer zo groot als Koningsdag in NL. Het is van 12:00-20:00 een groot feest in de stad met barretjes overal en tenten met feesten erin. Cartojal (soort zoete wijn) wordt volop ingeschonken en zeker ook genuttigd. Er zijn allerlei soorten muziek. Van pop tot salsa. De mensen zijn gezellig en altijd in voor een praatje/dansje! In de avond vanaf 21:00 vertrekken veel mensen richting real de la feria. Een mega kermis gecombineerd met aan de rechterkant wel 100 barren! Allerlei soorten muziek en overal eettentjes. Een grote gezellige bende met veel vrolijke mensen. Je maakt er snel vrienden die de hele avond met je dansen en waar je goede vriendschappen met kunt onderhouden. Altijd handig om vrienden over de hele wereld te hebben!

Maar in Malaga kun je ook zeker tot rust komen. Er zijn genoeg stranden, er zijn leuke boulevards en je kunt er overal heerlijk eten. Tips qua eettentjes zal ik later verwerken in een Blog! Ook heb je een prachtige haven met winkeltjes waar je lekker overheen kunt struinen. Naast dit vertier aan zee heb je ook in het centrum genoeg winkel mogelijkheden. H&M, pull & bear, mango er zijn vele mogelijkheden. Ook buiten het centrum heb je twee grote malls met bijvoorbeeld een Primark, maar ook met leuke Spaanse winkels. Van maandag tot en met zaterdag tussen 08:00-14:00 kun je terecht bij Mercado Atarazanas. Een overdekte markt met eetgelegenheden en sowieso onwijs leuk om overheen te lopen.

Kortom, genoeg te doen in malaga! In de volgende blog zal ik meer over de toeristische attracties en eetgelegenheden.

Tot snel!
X Sanne