Op weg naar Nicaragua! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Sanne Poel - WaarBenJij.nu Op weg naar Nicaragua! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Sanne Poel - WaarBenJij.nu

Op weg naar Nicaragua!

Door: Sanne van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 December 2014 | Nicaragua, Managua

Gelijk na het vieren van kerst met de kinderen op 27 december zijn we richting Nicaragua gegaan, op zondag reed er niets dus gingen wij 29 december met een klein busjes (waar ongeveer 12 mensen ingepropt werden) op reis. Tom was al aan het reizen We stapte in (Nick, Nic, Manon en ik) en gingen allereerst opweg richting Managua maar we moesten in Honduras bij de grens een stop maken voor de paspoort controle. Hier raakte we in gesprek met een man die uit Honduras afkomstig was en richting Managua ging, de rit zou ongeveer 6uur duren. Hij vroeg of we mee wilde reizen, dit lieten we ons niet twee keer zeggen en we stapte in. Nick en Nic achterin (het was een pick-up truck) en Manon en ik gingen bij de chauffeur zitten. We hebben veel gesproken met deze man en zijn verhaal was indrukwekkend. Halverwege (na het eten waar we de man ook op getrakteerd hadden) ging ik ook achterin de pick-up truck zitten/liggen. Wat prachtig en het was nog warm ook omdat de motor onder de bak waar we in zaten zat. De sterren, het was een heel speciaal moment waar ik heel erg van genoten heb. Eenmaal in Managua bracht de man ons zelfs nog naar een hostel. Superlief! Dit zat alleen helaas vol.. dus moesten we nog even verder zoeken maar uiteindelijk kwamen we bij een hostel met een schattig binnenplaatsje. Hier zouden we een avond blijven om daarna door te gaan richting Grenada een prachtige stad wat dichter bij een kustplaatsje (Santa Cruz).

Wordt vervolgd!