Santa Cruz (Nicaragua) - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Sanne Poel - WaarBenJij.nu Santa Cruz (Nicaragua) - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Sanne Poel - WaarBenJij.nu

Santa Cruz (Nicaragua)

Door: Sanne van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 December 2014 | Nicaragua, Managua

De dag nadat we een avond in Managua hadden doorgebracht gingen we op zoek naar een bus richting Grenada. Deze stad was ongeveer een kleine 2 uur rijden vanaf Managua. Het vinden van een bus in midden amerika is niet zo makkelijk als in Nederland. Hier zijn geen bushalten die aangeven welke bus er waar naartoe rijd... het is vragen, vragen en nog meer vragen. Uiteindelijk vonden we het station waarvan de bussen vertrokken en vonden we een rij voor de bus richting Grenada (een lange rij)... Twee busjes later mochten wij mee, we reden door prachtige landschappen en genoten van de natuur.

Op een gegeven moment was er paniek in de bus en begonnen er een paar personen te huilen, ik had het even gemist want ik was in slaap gedut. Wat bleek nu, er was een klein jongetje zwaar gewond geraakt. Hij lag op de grond in een plasje bloed en was stervende. Dit had behoorlijk wat indruk gemaakt, ik ben blij dat ik dit niet heb gezien.

Na twee uur rijden kwamen we aan in Grenada. We konden vanaf het Bigfoot Hostel in Grenada een busje nemen naar Bigfoot Hostel Santa Cruz. Na een lange dag reizen kwamen we eindelijk aan in het hostel, het hostel had een hele chille sfeer, zwembad, hangmatten en de zee op 20 meter afstand. Hier zouden we oud en nieuw gaan vieren, ik zag het wel gebeuren. Wel vond ik het raar dat ik kon zonnen en zwemmen en dat ik het bloedheet had in december.

De dagen in het hostel waren eigenlijk hetzelfde maar dit hadden we op dat moment echt even nodig. Het was: Wakker worden, ochtendduik in de zee, zonnen, ontbijt (heerlijke bananen pannenkoeken), fruit, of grenola yoghurt.. na het ontbijt weer zwemmen en zonnen en daarna een heerlijke lunch om vervolgens weer te zwemmen, zonnen, slapen en chillen en daarna s'avonds lekker eten en feesten. Dit patroon herhaalde zich meerdere malen. Soms gingen we even naar Grenada, Grenade heeft een prachtig stadscentrum maar we besloten dit vooral te bekijken als we in het bigfoot hostel in Grenada zouden slapen.

Op oudjaarsdag gingen we richting Grenada maar niet voordat we kaartjes voor het oud en nieuw feest in Santa Cruz hadden besteld. Eenmaal in Grenade begon er weer een heel ander avontuur....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reis avonturen volgen!

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 11108

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 24 Augustus 2016

Málaga 2016

16 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Familievakantie Belgie

30 Januari 2015 - 01 Februari 2015

Nous avons un très bon moment à Paris!

27 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Taalcursus Spaans in Malaga

01 Augustus 2014 - 03 Augustus 2014

Marokko

26 September 2014 - 10 Januari 2014

Centraal Amerika

Landen bezocht: