Marokko! - Reisverslag uit Tétouan, Marokko van Sanne Poel - WaarBenJij.nu Marokko! - Reisverslag uit Tétouan, Marokko van Sanne Poel - WaarBenJij.nu

Marokko!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Augustus 2014 | Marokko, Tétouan

Ha allemaal!

Afgelopen dagen erg druk geweest dus weinig tijd gehad voor een verslag. Maar nu is er tijd dus zal ik mijn weekend Marokko beschrijven.

Het begon vrijdag, vlak na school rond drie uur ging ik met de bus met een groep gezellige mensen op weg naar Marokko. We vertrokken in Malaga om 3 uur. Na een lange, lange reis kwamen we dan eindelijk aan bij de boot die ons naar Marokko zou brengen. Om iets voor 8 vertrok de boot en we waren om 9 uur al in Marokko echt ongelofelijk snel! Alleen het over de grens gaan... Olalala, wat duurde dat ongelofelijk lang, gelukkig was ik moe. Pas rond 23:30 gingen we eten in het hotel (Spaanse tijd op dat moment 01:30) was gebroken dus ging daarna vroeg naar bed.

Dag een in Marokko begon vroeg, het ontbijt is super zoet (inclusief het drinken) en er was geen kaas..:( Maar, dat mocht de pret niet drukken. Na het ontbijt gingen we naar een prachtig blauw dorpje (ja blauw) elke 3 maanden begon het verven opnieuw. We kregen een rondleiding van Ahmed een man van rond de 80 met een iphone en iPad (geloof het of niet) hij liet de mooiste plekken zien en sprak vele talen. Ook liet hij ons zien waar de kleden geweven werden, het was prachtig. Toen we een berg gingen bewandelen wilde Karlijn en ik foto's maken met het prachtige uitzicht. Hier kregen we alleen niet zo lang de tijd voor, een groep Marokkaanse jongens wilde met ons op de foto een voor een. Ze dachten vast: o blonde meiden dat zien we niet elke dag. Er ontstond een heuse rij en na afloop van onze 10 minuten of Fame waren we de groep kwijt... Gelukkig kwam dit allemaal goed!

Na dit prachtige dorp gingen we door naar een van de oudste steden van Marokko. Het was een grote moderne stad, hier hebben we nog even rondgelopen. Na het eten ben ik samen met Judith piano gaan spelen en gaan zingen. Er kwamen twee hele lieve leuke Marokkaanse jonge meisjes bij ons staan en toen we het liedje happy gingen zingen zongen ze in volle borst mee, super! Na dit muzikale avontuur ben ik gaan slapen.

Dag twee, we stonden vroeg op. Na het opstaan gingen we een rondje maken door het Beverly Hills van Marokko, inclusief een rit langs het zomer paleis van de koning hij was op dat moment ook in de stad (Tetouan) na de rit zijn we de stad in gegaan, er was markt. Wat een wereld van verschil, wil je kip? Dan slachten ze live. Echt ongelofelijk! Het was ook zo druk maar wel een ervaring.

Na de markt gingen we richting de grens en op naar malaga. We kwamen nog twee kamelen tegen hier hebben we nog even op gereden (waarom niet!) Marokko is echt een aanrader, het was speciaal om het eens te mogen ervaren maar ik was blij toen ik weer in Malaga was;) Wel heb ik onwijze lieve mensen ontmoet in Marokko! Het was gezellig!