De eerste dag.. - Reisverslag uit Belgiek, België van Sanne Poel - WaarBenJij.nu De eerste dag.. - Reisverslag uit Belgiek, België van Sanne Poel - WaarBenJij.nu

De eerste dag..

Door: Sanne & familie

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Oktober 2015 | België, Belgiek

Op vrijdag 16 oktober vertrok de familie richting België voor een welverdiende vakantie. Om 09:00 gingen we eerst naar de HEMA voor en heerlijk ontbijt. Er werden, op de vroege ochtend vele selfies en foto's gemaakt en het begon supergezellig. Mams had bijna koffiemelk op haar broodje gedaan, wat voor veel hilariteit zorgde. Ook kwam Jack tot ontdekking dat hij zijn karate-spullen vergeten was en mams moest nog weggebracht worden want ze zou met paps later richting België gaan vanwege werk. Sjaak en ik gingen ondertussen de auto (die ondertussen meer leek op een ontploffing van kleding, beddengoed en koffers) gereed maken voor de rit. Bandenspanning en tanken, check! Hierna kwamen we Jack, Mo, Mirre en Jack weer tegen en gingen we op weg.

Het was ondertussen 10:00. Omstreeks 11:00 ontstond er een file waarop wij het idee kregen iets leuks te doen. Ik ging de auto uit om ff te zwaaien naar Jack, Mo, Mirre en Jack .. alleen we reden nog 15 km per uur. Eerst half steppend toen met twee benen uit de auto lopend rende ik mee, het was toch sneller dan verwacht. Uiteindelijk was ik eruit, rende ik naar voren en zwaaide ik zo vrolijk mogelijk naar de familie. Mo kreeg zo'n beetje een hartverzakking want tja.. wie verwacht er nu een bekende op de snelweg in de file? De omstanders keken maar een beetje gek. Sjaak lag helemaal in een scheur. Rond 11:30 gingen we even tanken, ik besloot koffie en chocomel voor de family te halen. Er was alleen te weinig suiker.... dus rende ik even terug voor wat suikerstaafjes, terwijl ik de suiker aan Jackie gaf viel er een suikerstaafje de motorkap in.. ach suiker in de motorkap... het was pas ... 11:40. Kort hierna ging ik terug richting Sjaak, hij had het portier van de auto dicht proberen te gooien met zijn romp nog tussen de deur waardoor hij een oorlogswond had opgelopen. Ik gaf aan dat hij er wel wat vaseline op kon smeren, maar we reden ondertussen alweer op de snelweg. Sjaak ze shirt omhoog en hij begon te smeren terwijl ik stuurde, de mensen om ons heen vonden het maar een gek gezicht.. in de andere auto was Mirre ondertussen met chocomel aan het gooien (over haarzelf heen...) het was pas... 11:50. Even later vroeg Sjaak zich af hoe hij in GODSNAAM die chocomel kon drinken.... als hij dronk dan zoog het bekertje vacuüm zei hij. Ik gaf aan dat hij het er gewoon een soort van in moest gieten waarop Sjaak zijn tong verbranden en moeilijke gezichten trok. Wat een rot gevoel is dat als je je tong verband! Hij stak zijn tong uit en ik blies koude lucht richting zijn verbrande bijna niet meer te reden tong. Wederom rare gezichten van andere mensen. Dus zullen wel wat gedacht hebben.

Het was 12:00. Op onze weg naar Luik, eenmaal in Belgie, reden er een paar gekken op de weg, die snel invoegde of afsneden. Ontzettend gevaarlijk... Ik besloot ondertussen een kleding switch te maken omdat we de auto uitgingen. Op een zoektocht naar mijn broek besloot Sjaak een geintje uit te halen en aan het stuur te trekken waardoor ik omviel en tussen de stoel en het leuninkje klem kwam te zitten. Niet zo ontzettend charmant nog comfortabel...

Rond 13:00 waren we dan toch eindelijk in Luik bij een parkeergarage. Jack, Mo, Mirre en Jack reden als eerst de garage in waarop ze het hangende bordje dat de hoogte aangaf raakte. Hierop stapte Mo uit om te checken of de auto er wel door kon, dit ging net aan (5 a 7 CM tot het dak). Dit was een spannend moment tijdens onze al zo bewegelijke tocht. We zijn wel wat gewend in onze familie. Toen Jack, Mo, Mirre en Jack de auto geparkeerd hadden moesten wij dat nog doen, Sjaaks vond een plekje (heel krap) maar wist de auto hier op een goede manier te parkeren, hierbij was hij echter wel vergeten dat hij ook nog moest uitstappen.. dit ging niet dus moest hij via het raam naar buiten klauteren, ondertussen was het 13:15..

We moesten allemaal naar het toilet, dus begon de zoektocht naar een WC. Rond 13:30 vonden we een openbare WC. Kleine Jack en ik hadden dit al snel gezien dus besloten het te vragen in een restaurantje. Hier was een schone WC met heerlijke Palmolive zeep! In de andere WC hing een... IKEA gids als WC papier (uit betrouwbare bron: De billy was erg zacht!). De rest mogen jullie zelf invullen. Hierna bezochten we een kerk en begon de zoektocht naar Eric en Nette, miscommunicatie want ze waren al richting het huisje gereden om boodschappen te doen. Hier eenmaal achter gekomen (14:00) gingen we richting kermis om wafels te scoren. Om 14:30 waren we hier en bestelde we wafels en Jack een Tosti. Ook werden er perzik beignets besteld, deze waren behoorlijk heet. Tijdens het wachten barste het gezelschap uit in een roeren in de pot dans. Mo keek hoofdschuddend toe. Rond 15:00 kwamen de wafels, deze waren heerlijk. Sommige hadden suiker, sommige suiker en boter, sommige ijs, fruit en slagroom en Mo met pure chocola. Rond 16:00 scoorde Sjaak nog een patatje met onbekende Saus, wel lekker.

Na het eten gingen we weer richting parkeergarage. Sjaak klom het raam weer in (alsof het normaal is...) liet de ramen openstaan waarop we bijna onze kleren waren verloren op de weg en we verlieten de garage. Echter.. nog geen 500 meter verder werden wij staande gehouden door de politie. Sjaak: "Bonjour, Bonjour.. wat?" Ik probeerde nog: "Bonjour monsieur, parlez-vouz Français?". De politieagent zei: RESPECT ROUGE... RESPECT ROUGE. Its the same price ! Orange en Rouge! Wij: Oke, is goed. (Ondertussen in de auto van Jack en Mo: Jack "Let op die kinderen!" Mo: "O, ik ga er wel even heen") Gelukkig was dit niet nodig en konden we onze weg vervolgen.

Op weg richting het huisje waren we nog een paar keer verdwaald, rond 16:30 kwamen we aan. Nette en Eric waren er al. Kamers werden verdeeld, er werd gedoucht en de spelletjes begonnen (ondertussen was kleine Jack al twee keer van de trap gevallen, Mo haar nek bijna gebroken toen ze van een verhoging struikelde en brak Mirre en champagne glas....

). Na het spelen werd er gegeten rond 20:00 en hierna werd lekker een bak thee gedronken. Ook kwam er nog een verhitte tafeltennis wedstrijd, Netflix momenten en PSP games. Rond 23:00 werd het hele huis nog versierd als verassing voor Nette (ZE IS MORGEN JARIG! :)) en hierna ging de familie slapen... Wat een dag, we maken altijd iets mee met elkaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Belgiek

Sanne

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reis avonturen volgen!

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 11175

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 24 Augustus 2016

Málaga 2016

16 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Familievakantie Belgie

30 Januari 2015 - 01 Februari 2015

Nous avons un très bon moment à Paris!

27 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Taalcursus Spaans in Malaga

01 Augustus 2014 - 03 Augustus 2014

Marokko

26 September 2014 - 10 Januari 2014

Centraal Amerika

Landen bezocht: