Granada - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Sanne Poel - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Sanne Poel - WaarBenJij.nu

Granada

Door: Sanne van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 December 2014 | Nicaragua, Managua

Eenmaal in Granada kwamen we aan in een prachtig hostel! We sliepen met 12 mensen in een kamer.. nou dan weet je het wel. Soms doe je geen oog dicht en soms weer wel. Het ligt aan de mensen, toestanden en ook zeker of er alcohol in het spel zit. In de hal stond een pooltafel en er waren wederom hangmatten. Het hostel was midden in de stad en je kon er leuke activiteiten doen. Wij boekte snel het Vulcano-boarden voor 1 januari. Dit leek ons supervet!

Eenmaal gestationeerd besloten we de stad te ontdekken, er waren markten en allerlei leuke en onwijs mooie gebouwen. Je kon er ook heerlijk eten in allerlei verschillende restaurants. Ook was er een hele mooie witte kerk en stonden er twee grote poppen in de stad en overal kerststallen. Ontzettend leuk! 2 minuten lopen van het hostel was een onwijs leuk restaurantje waar ik samen met Manon een keertje gegeten heb, ook was er een pizzeria in de buurt en een Franse bakker... HEERLIJK. Die broodjes en croissantjes en verse jus kon ik maar blijven bestellen want dit had ik al in geen tijden meer gegeten. Dus wil je een keer midden Amerika beleven maar wel lekkere croissantjes kunnen eten? GO TO GRENADA :)

Het oud en nieuw feest was ontzettend leuk, we gingen weer richting het hostel in Santa cruz. Er was vuurwerk, een DJ en een ontspannen sfeer. We hadden een top oud en nieuw. S'nachts zijn we richting Grenada gegaan en hier zijn we snel naar bed gegaan. Ik heb toen (om 04:00 s'nachts) nog even met mn ouders en oom en tante ge-skyped.. wat was dat grappig in Nederland was het toen al ochtend. Na het nachtelijke skype gesprek ben ik snel naar bed gegaan want het Vulcano-boarden stond op de planning.

We gingen erheen met een grote truck, toen we er waren kregen we een instructie en een board hiermee moesten we eerst de vulkaan op hicken. Dit was best zwaar maar wel ontzettend gaaf omdat het uitzicht prachtig was. De vulkaan heette de Cero Negro, het is de meest actieve vulkaan in centraal Amerika. Dit vond ik wel vet. Eenmaal boven op de top gingen we eerst richting de krater van de vulkaan, de aarde was hier bloedbloed heet! En het uitzicht prachtig. Na het prachtige uitzicht liepen we richting het uiterste puntje van de vulkaan en kregen we een oranje pak aan. Het deed me denken aan een gevangenis pak haha. Na een kleine afwachtpauze besloot ik het gewoon maar te doen. Dus daar ging ik, sleeen van een vulkaan af, en wat was het vet! Ik ging 60 km per uur en had hiermee een van de snelste tijden. Ik wilde nog wel een keer! Maar helaas, de tijd was om... we kregen op de terugweg een biertje en een koekje, ik pakte het slim aan door mijn biertje te ruilen voor nog een koekje. Win-win! :)

Eenmaal terug in Granada viel het mij op dat veel mensen met een lava-shot challenge shirt liepen en ik vroeg mij af wat dit was... Ik hoorde dat je 5 shots moesten nemen met een of andere heette peper die erin verwerkt was.. (terwijl ik dit typ krijg ik het weer spaans benauwd..) Ik moest en zou dat shirt winnen! Die kreeg je pas als je alle vijf de shotjes nam op het aangegeven sein en als je na die shotjes 1 minuut niet over je nek ging of water dronk. Ik dacht.. nou dat is wel heel overdreven.. samen met Nic ging ik ervoor... maar o o oo.. de eerste twee gingen nog wel, drie werd al wat heter en vier was echt ontzettend a-relaxed.... het laatste shotje zat ook nog eens in een groter shot glas. Ik hield het niet meer... toch moest ik het een minuut volhouden. Deze minuut duurde voor mijn gevoel zoo lang.... maar uiteindelijk overleefde ik en won ik het shirt! (Daarna heb ik nog dagen last van mijn maag gehad ...). Die avond gingen we naar een karaoke bar met vele mensen van het hostel. Supergezellig! Het zou onze laatste avond zijn want de dag erna wilde we richting Ometepe, een eiland tussen twee vulkanen in dichtbij de grens van Costa rica......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reis avonturen volgen!

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 11054

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 24 Augustus 2016

Málaga 2016

16 Oktober 2015 - 23 Oktober 2015

Familievakantie Belgie

30 Januari 2015 - 01 Februari 2015

Nous avons un très bon moment à Paris!

27 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Taalcursus Spaans in Malaga

01 Augustus 2014 - 03 Augustus 2014

Marokko

26 September 2014 - 10 Januari 2014

Centraal Amerika

Landen bezocht: